top
logo


logo1re.jpg
Strona Główna Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza PDF Drukuj Email
Informację wytworzył Robert Dworak   
Środa, 11 lutego 2009 11:03

Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Od maja 2008 r. organy władzy publicznej zobowiązane są przyjmować dokumenty w postaci elektronicznej.
W celu umożliwienia szybszego załatwiania spraw w urzędach i instytucjach publicznych Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako właściwy do spraw informatyzacji, stworzył platformę internetowej wymiany dokumentów elektronicznych ePUAP na której mają być umieszczone Elektroniczne Skrzynki Podawcze.

Z platformy ePUAP może korzystać każdy obywatel posiadający dostęp do Internetu oraz konto użytkownika na platformie ePUAP (konto jest bezpłatne).

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie.

Więcej informacji na stronach:
www.epuap.gov.pl
www.crd.gov.pl

Przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną:
Aby przesłać dokumenty drogą elektroniczną obywatel musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Kwestie dotyczące tego podpisu regulowane są ustawą o podpisie elektronicznym (Dz.U. 2013.262 j.t.), której realizacja pozostaje w kompetencji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Podpis elektroniczny:

Chcąc uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny obywatel musi zgłosić się do jednego z trzech kwalifikowanych polskich centrów certyfikacji. Są nimi: Certum, KIR, Sigillum.

Pod wskazanymi wyżej adresami stron internetowych zamieszczone są szczegółowe instrukcje i podręczniki jak przejść procedurę uzyskania certyfikatu kwalifikowanego w danym centrum certyfikacji.

Data ostatniej modyfikacji: Środa, 14 września 2016 14:46
 

bottom
top

Ostatnio dodane

Najczęściej odwiedzane

Statystyki

Użytkowników : 6
Pozycje : 470
Zasoby : 6
Odsłon : 2019068

bottom

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Joomla Template, web hosting. Valid XHTML and CSS.